(0)
 (0)

Sopimusehdot - verkkokauppa

 

Vaellan Oy:n sopimusehdot kuluttajille

Päivitetty 1.12.2024

 

1. Asiakas

Vaellan.fi on Vaellan Oy:n verkkosivu. Vaellan Oy:n asiakkaana voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt.

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Vaellan Oy:n ja sen asiakkaiden kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.

Vaellan Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä näitä voimassa olevia sopimusehtoja.

2. Asiakkuus ja tietosuoja

Asiakkaiden tiedot (mm. nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite) on tallennettu Vaellan Oy:n rekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Verkkosivustolta löytyvässä tietosuojaselosteessa löytyy tarkemmat tiedot rekisteristä.

Sopimusehtojen vastaisesta toiminnasta ilmoitetaan valvovalle viranomaiselle. Vaellan Oy:llä on oikeus perua kauppa, mikäli asiakas ei ole toiminut yleisesti hyväksyttyjen toimintatapojen

3. Verkkokaupan tuotteet

Joissain tapauksissa saatavuustiedot saattavat näyttää tuotteelle saatavuutta, vaikka tuote olisi loppu. Vaellan Oy ei ole vastuussa ennalta arvaamattomien asioiden aiheuttamista viivästyksistä eikä takaa tilattujen tuotteiden toimitusta, joita ei varastossa ole ollut virheellisestä saldosta johtuen.

 

Vaellan Oy ei vastaa vahingoista, joka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Vaellan Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.

4. Toimittaminen

Tuotteet voidaan tilata joko kuljetuspalvelun toimittamana tai noutaa Vaellan Oy:n toimipisteestä. Toimipisteestä noudosta on sovittava erikseen kolme arkipäivää aiemmin, että tuotteet on ehditty keräämään ja pystytään luovuttamaan.

Lähtökohtaisesti yksittäisen tilauksen tuotteet toimitetaan yhdellä kerralla. Tarvittaessa useita tuotteita sisältävät tilaukset lähetetään useammassa paketissa, jolloin on mahdollista, että kaikki tuotteet eivät saavu perille yhtä aikaa.

Mikäli kaikki tilauksen tuotteista eivät ole heti toimitettavissa, asiakas voi pyytää jakamaan tilauksen, jolloin puuttuvat tuotteet siirtyvät uuteen tilaukseen. Tilauksen jakamisen seurauksena syntyvän uuden tilauksen toimitus on lisämaksullinen. Vaellan Oy varaa oikeuden jakaa tilauksia yksipuolisesti, jolloin uuden tilauksen lähetys on maksuton jos muuta ei ole sovittu.

 

 

5. Hinnoittelu ja maksutavat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja, ellei toisin ole mainittu. Vaellan Oy pidättää oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty virheellisellä hinnalla hinnoitteluvirheen, järjestelmähäiriön tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi.

6. Palauttaminen

Vaellan Oy antaa verkkokaupan asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Kirjallinen palautusilmoitus täytyy toimittaa Vaellan Oy:lle ennen palauttamista. Asiakas voi palauttaa tuotteen Vaellan Oy:n antamaan osoitteeseen rahtiyhtiön palvelua käyttäen. Palautettavat tuotteet tulee pakata alkuperäisiin pakkauksiin vastaavasti kuin uutena. Verkkokaupan palautusoikeutta ei sovelleta, mikäli asiakas on käynyt fyysisesti tutustumassa laitteeseen esim. messuilla tai tapahtumassa. Tässä tapauksessa verkkokaupan alusta toimii vain maksun välittäjänä.

Mikäli asiakas palauttaa perille asti toimitetun kuljetuksen tai lähetystä ei voida toimittaa perille asti Vaellan Oy:stä riippumattomasta syystä (esim. väärä puhelinnumero tai toimitusosoite), Vaellan Oy ei hyvitä mahdollisia toimitus- ja kuljetuskustannuksia. Asiakas vastaa myös palautuskustannuksista. Noutamatta jätettyjen lähetysten toimituskuluja ei hyvitetä.

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä. Lisäksi asiakkaan tulee säilyttää kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes on saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Vaellan Oy:ltä.

Asiakas vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos tuote on otettu käyttöön. Asiakkaan tulee huolehtia tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksista, kunnes on päättänyt pitää tuotteen.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. (Kuluttajansuojalaki)

7. Takuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Asiakkaan tulee tutustua tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuaika ja takuuehdot löytyvät käyttöohjeista. Takuu kattaa ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuukorjaus tehdään aina valmistajan ilmoittamassa toimipisteessä takuuehtojen mukaisesti. Takuu ei kata tuotteen toimittamista takuukorjaukseen tai takuukorjauksesta takaisin asiakkaalle. Alennuksella myytyjä tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.

Huoltoaika-arvio on noin 5–30 arkipäivää. Huoltoon toimitettuja tuotteita säilytetään kuukausi asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Vaellan Oy ei ole vastuussa ostajan aiheuttamista vahingoista. Takuun ulkopuoliset kustannukset ja selvästi aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta.

8. Erimielisyyksien ratkaiseminen

Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan erimielisyyksistä, mutta mikäli osapuolten välillä ei synny sopua, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia. Nämä menettelyt ovat kirjallisia.

Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.